اخبار و مقالات

کاهش وزن با رژیم آب دتاکس یا ژریم دفع سموم

همانطور که در مقاله کاهش وزن با آب گفته شد، آشامیدن مقدار زیادی آب می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند، ابزار سودمندی باشد. در این بخش یک رژیم دتاکس (سم زدایی کوتاه) که روی آب غنی شده با سبزیجات و میوه تمرکز دارد، را بررسی خواهیم کرد.
مقداری میوه و سبزیجات خریداری کنید تا در آب‌ آشامیدنی خود بریزید مانند خیار، طالبی، توت فرنگی، برگ نعنا و گیاهان دیگر، مرکبات مختلف، سیب و آناناس.لیوان درب دار دارای نی خریداری کنید. می‌توانید برای خودتان آب درست کنید و در یخچال بگذارید.
سبزیجات و میوه‌ها همچنین آب باید در حد امکان تازه باشند. اگر میوه و سبزیجات کهنه شدند، آنها را دور بیاندازید و دوباره تهیه کنید.
تصمیم بگیرید چه مدت می‌خواهید رژیم دتاکس داشته باشید.داشتن این رژیم در طولانی مدت می‌تواند اثرات منفی بر شما داشته باشد. پیش از شروع این رژیم، از پزشک خود در مورد مشکلات احتمالی آن بپرسید. زیرا در این رژیم بدن شما مواد مغذی که معمولا می‌گیرد مانند فیبر و پروتئین را بدست نمی‌آورد. بهتر است به مدت یک هفته یا کمتر این رژیم را استفاده کنید.اگر محدودیت‌های رژیمی دارید، احتمالا این روش خوبی برای کاهش وزن شما نباشد.
اگر احساس کردید بیش از حد خسته یا گیج هستید، این رژیم را متوقف کرده و عادت‌های خوردن عادی خود را از سر بگیرید. سلامت کلی شما بسیار مهم‌تر از کاهش وزن سریع است.میوه و سبزیجات خرد شده را در آب ریخته و چند ساعت در یخچال بگذارید.می‌توانید یک پارچ از آبی که دوست دارید درست کنید یا ترکیبات مختلف را امتحان کنید. تجربه کنید و بهترین طعمی که دوست دارید را پیدا کنید. میوه و سبزیجات ممکن است پس از سه روز خراب یا ترش شوند.هیچ شکر یا شیرین کننده‌ای اضافه نکنید، هرچند ممکن است به این کار وسوسه شوید. اگر می‌خواهید گونه‌های مختلفی مانند دارچین یا جوز اضافه کنید مشکلی ندارد. از هر چیزی که باعث بیشتر شدن حفظ آب می‌شود مثل سدیم یا کالری دوری کنید.
پوست مرکبات را بکنید تا طعم تلخی نگیرد.
بهتر است در یخچال نگهداری شود، اما تا یک روز در دمای اتاق هم قابل نگهداری است.حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید.همه آن را یکباره ننوشید، هر بار یک فنجان را در 10-9 مرحله بنوشید. این کار برای جبران آبی است که در طول روز از دست می‌دهید. اگر می‌توانید بیشتر آب بنوشید، 8 لیوان حداقل است.بهتر است این کار را در زمانی انجام بدهید که خارج از کار یا تعهدات دیگر هستید تا بتوانید روی نوشیدن آب در حد امکان تازه متمرکز شوید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام بدهید، آخر هفته که زمان بیشتری را در خانه هستید این رژیم را امتحان کنید.
در این حین چندین بار باید به دستشویی بروید. نزدیک دستشویی باشید تا به هنگام لزوم دچار مشکل نشوید.در طی این رژیم خوراکی‌های پر از آب بخورید.وقتی می‌خورید، خوراکی‌هایی پیدا کنید که حجم بالایی آب داشته باشند. سبزیجات و میوه‌ها بسیار عالی هستند. هندوانه، توت فرنگی، کدوسبز، هلو، گوجه، گل کلم، آناناس، بادمجان یا بروکلی را امتحان کنید. اگر باید گوشت بخورید، گوشتی ناب مثل مرغ یا ترکی بجای گوشت قرمز بخورید.رژیم کم کالری را با رژیم آب ترکیب کنید. پیش از هر وعده 450 گرم آب بنوشید و مصرف کالری روزانه را محدود کنید (1200 کالری برای زنان و 1500 کالری برای مردان) تا کاهش وزن شروع شده و به حفظ موفق وزن کم شده تا یکسال کمک کند.به یاد داشته باشید که این راه حل طولانی مدتی نیست.با اینکه این روش می‌تواند به کاهش وزن سریع شما کمک کند، اگر سبک زندگی کلی شما مطابق یک زندگی سالم نباشد، به احتمال زیاد وزن شما برمی‌گردد.همانطور که در مقاله کاهش وزن با آب گفته شد، آشامیدن مقدار زیادی آب می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند، ابزار سودمندی باشد. در این بخش یک رژیم دتاکس (سم زدایی کوتاه) که روی آب غنی شده با سبزیجات و میوه تمرکز دارد، را بررسی خواهیم کرد.
مقداری میوه و سبزیجات خریداری کنید تا در آب‌ آشامیدنی خود بریزید مانند خیار، طالبی، توت فرنگی، برگ نعنا و گیاهان دیگر، مرکبات مختلف، سیب و آناناس.لیوان درب دار دارای نی خریداری کنید. می‌توانید برای خودتان آب درست کنید و در یخچال بگذارید.
سبزیجات و میوه‌ها همچنین آب باید در حد امکان تازه باشند. اگر میوه و سبزیجات کهنه شدند، آنها را دور بیاندازید و دوباره تهیه کنید.
تصمیم بگیرید چه مدت می‌خواهید رژیم دتاکس داشته باشید.داشتن این رژیم در طولانی مدت می‌تواند اثرات منفی بر شما داشته باشد. پیش از شروع این رژیم، از پزشک خود در مورد مشکلات احتمالی آن بپرسید. زیرا در این رژیم بدن شما مواد مغذی که معمولا می‌گیرد مانند فیبر و پروتئین را بدست نمی‌آورد. بهتر است به مدت یک هفته یا کمتر این رژیم را استفاده کنید.اگر محدودیت‌های رژیمی دارید، احتمالا این روش خوبی برای کاهش وزن شما نباشد.
اگر احساس کردید بیش از حد خسته یا گیج هستید، این رژیم را متوقف کرده و عادت‌های خوردن عادی خود را از سر بگیرید. سلامت کلی شما بسیار مهم‌تر از کاهش وزن سریع است.میوه و سبزیجات خرد شده را در آب ریخته و چند ساعت در یخچال بگذارید.می‌توانید یک پارچ از آبی که دوست دارید درست کنید یا ترکیبات مختلف را امتحان کنید. تجربه کنید و بهترین طعمی که دوست دارید را پیدا کنید. میوه و سبزیجات ممکن است پس از سه روز خراب یا ترش شوند.هیچ شکر یا شیرین کننده‌ای اضافه نکنید، هرچند ممکن است به این کار وسوسه شوید. اگر می‌خواهید گونه‌های مختلفی مانند دارچین یا جوز اضافه کنید مشکلی ندارد. از هر چیزی که باعث بیشتر شدن حفظ آب می‌شود مثل سدیم یا کالری دوری کنید.
پوست مرکبات را بکنید تا طعم تلخی نگیرد.
بهتر است در یخچال نگهداری شود، اما تا یک روز در دمای اتاق هم قابل نگهداری است.حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید.همه آن را یکباره ننوشید، هر بار یک فنجان را در 10-9 مرحله بنوشید. این کار برای جبران آبی است که در طول روز از دست می‌دهید. اگر می‌توانید بیشتر آب بنوشید، 8 لیوان حداقل است.بهتر است این کار را در زمانی انجام بدهید که خارج از کار یا تعهدات دیگر هستید تا بتوانید روی نوشیدن آب در حد امکان تازه متمرکز شوید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام بدهید، آخر هفته که زمان بیشتری را در خانه هستید این رژیم را امتحان کنید.
در این حین چندین بار باید به دستشویی بروید. نزدیک دستشویی باشید تا به هنگام لزوم دچار مشکل نشوید.در طی این رژیم خوراکی‌های پر از آب بخورید.وقتی می‌خورید، خوراکی‌هایی پیدا کنید که حجم بالایی آب داشته باشند. سبزیجات و میوه‌ها بسیار عالی هستند. هندوانه، توت فرنگی، کدوسبز، هلو، گوجه، گل کلم، آناناس، بادمجان یا بروکلی را امتحان کنید. اگر باید گوشت بخورید، گوشتی ناب مثل مرغ یا ترکی بجای گوشت قرمز بخورید.رژیم کم کالری را با رژیم آب ترکیب کنید. پیش از هر وعده 450 گرم آب بنوشید و مصرف کالری روزانه را محدود کنید (1200 کالری برای زنان و 1500 کالری برای مردان) تا کاهش وزن شروع شده و به حفظ موفق وزن کم شده تا یکسال کمک کند.به یاد داشته باشید که این راه حل طولانی مدتی نیست.با اینکه این روش می‌تواند به کاهش وزن سریع شما کمک کند، اگر سبک زندگی کلی شما مطابق یک زندگی سالم نباشد، به احتمال زیاد وزن شما برمی‌گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *